بررسی خودرو mvm x22 2023-03-23

ام وی ام X22 ماشین ام وی ام X22 : مشخصات ام وی ام X22

از نام تیگو 3X  پیداست که قیمتش قطعا کمتر از X33S است، ولی برای آنکه خیالمان راحت شود باید به بازار چین برویم؛ در آنجا X22 حدود 59 هزار یوآن قیمت پایه‌ای دارد؛ یعنی 10 هزار یوآن ارزان‌تر از X33S و تقریبا معادل قیمت آریزو5 در چین. بنابراین می‌توان حدس زد که در بازار ایران قیمت پایه‌ای X22 از حدود 70 میلیون تومان آغاز شود. در بخش طراحی نمای جلو خودرو به طور کلی عوض شده که شامل چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر جلو است. همچنین به لحاظ رفاهی ترمز پارک برقی اتوهلد در کنار فرمان برقی به این خودرو اضافه شده است.

اعلام قیمت‌های جدید خودروهای ایران خودرو با افزایش میانگین ۳۰ درصدی

در نمونه اکسلنت اسپرت AT که در اختیار ما قرار داده‌شده، امکانات رفاهی مناسبی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به مانیتور ۸ اینچی لمسی، کروز کنترل، سانروف برقی، سیستم نمایش دهنده اطلاعات خودرو، کلیدهای تنظیم کروز کنترل و سیستم صوتی روی فرمان، تهویه مطبوع خودکار و... درمجموع باید گفت که فضای داخلی X22 شاید چندان جادار نباشد، اما از طراحی و کیفیت خوبی نسبت به رقبایی همچون لیفان X60 و چانگان CS35 برخوردار بوده که باعث می‌شود با در نظر گرفتن امکانات متنوعی که در این خودرو به‌کاررفته است بتوان به‌ بخش داخلی X22 نمره قبولی داد. در طی چند سال گذشته بازار کراس‌اوورهای کشور هرروز گرم‌تر شده و خریداران بیشتری را به‌سوی خود جذب می‌کند. در سال ۹۶ شرکت مدیران خودرو (تنها نماینده رسمی محصولات چری در ایران) چری تیگو ۲ را با نام تجاری ام‌ وی‌ ام X22 راهی بازار ایران کرد. هم‌اکنون این خودرو در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک و در ۶ تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که همگی آن‌ها از مشخصات فنی یکسانی برخوردار بوده، اما ازلحاظ امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی باهم تفاوت دارند.

این مشخصات نشان‌دهنده آن است که ام وی ام X22 بیشتر برای مصارف شهری و رانندگی‌های معمولی طراحی شده است و عملکرد اسپرت یا شتاب‌گیری بالایی ندارد. ام وی ام X22 پرو در واقع فیس لیفتی از ام وی ام  X22 معمولی بوده و از نظر ظاهری تفاوت‌های بزرگی مخصوصا در نمای جلو نسبت به نسخه قدیمی پیدا کرده است. در بخش جلوی خودرو شاهد سبک طراحی جدیدی هستیم که در آن چراغ‌ های مخصوص روز به صورت یک نوار LED کشیده و باریک در بالاترین بخش قرار گرفته و چراغ‌ های اصلی بر روی سپر منتقل شده که در نسخه دنده‌ای از نوع هالوژنی است. جلو پنجره خودرو نیز ظاهر بزرگتر و زیباتری پیدا کرده که در بیشتر کراس اوورهای جدید مدیران خودرو و فونیکس قابل مشاهده است. ام وی ام X22 یک خودروی هاچ بک کراس چینی و یکی از محصولات برند چری است که اکنون بیش از ده سال از عرضه آن به بازار می گذرد. این خودرو توسط شریک تجاری چری در ایران یعنی مدیران خودرو در بازار ایران تولید شده و با برند ام وی ام عرضه می شود.

اما برخی نیز از عملکرد ضعیف پیشرانه در سربالایی‌ها و کیفیت پایین متریال داخلی انتقاد کرده‌اند. به‌طور کلی، ام وی ام X22 توانسته با ارائه ترکیبی از امکانات، طراحی زیبا و قیمت اقتصادی، رضایت اکثر خریداران خود را جلب کند. ام وی ام X22 به سیستم ترمز دیسکی در چهار چرخ مجهز است که عملکرد قابل قبولی در توقف خودرو ارائه می‌دهد. این سیستم ترمز به همراه سیستم‌های ایمنی نظیر ABS (سیستم ضد قفل ترمز) و EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز)، کنترل خوبی را در هنگام ترمزگیری شدید فراهم می‌آورد و از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS)، به بهبود پایداری خودرو در شرایط لغزنده کمک می‌کنند و از انحراف خودرو در پیچ‌ها و سطوح لغزنده جلوگیری می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی بدنه ام وی ام X22، گلگیرهای برجسته و طراحی خاص رینگ‌های آلومینیومی آن است.

یکی از دلایل محبوبیت این خودرو ابعاد مناسب و متعادل آن است که نه می توان آن را جز وسایل بزرگ و نه خیلی کوچک نام برد. این خودرو محبوب ساخت کشور چین می باشد و به برند چری تعلق دارد، نام اصلی این وسیله نقلیه تیگو است. طراحی کابین MVM X22 شباهت زیادی با نسل جدید X33 دارد که در این بین مجموعه پشت آمپر کاملا جدید و عجیب و غریب آن را از X33 متمایز خواهد کرد. البته از نظرات سورنا و دفاعی که دارن از این ماشین میکنن و جواب هر کسی که بد گفته رو میدن مشخصه مصرف کننده نیستن.

ام وی ام X22 تا به اینجا علی‌رغم برخی کاستی‌ها عملکرد متوسطی از خود به نمایش گذاشت و توانست نمره قبولی بگیرد. سمت چپ صفحه‌نمایش یک میکروفن کوچک تعبیه شده که هنگام استفاده از مکالمه تلفنی صدای سرنشین را دریافت می‌کند. کمی پایین‌تر کنترل‌های سامانه تهویه، فلاشر، گرم‌کن شیشه عقب و خروجی‌های USB و برق ۱۲ ولتی جا خوش کرده‌اند. در کل طراحی مجموعه داشبورد ساده و به‌دوراز هرگونه شلوغ‌کاری صورت گرفته و در مقایسه با پیشینیان قوی‌تر و زیباتر است.

اما با کمی دقت بیشتر می‌توان مواردی مثل جایگزینی فرمان D شکل با فرمان استاندارد و استفاده از نشان‌دهنده‌های جدید، بزرگ‌تر شدن نمایشگر سیستم اینفوتینمنت، بازنگری در چیدمان دکمه‌های کنترلی و تغییر شکل جزئی داشبورد و همچنین دریچه‌های سیستم تهویه را کشف کرد. در زمینه کیفیت سواری هندلینگ و پایداری به دلیل ساختار مک فرسون در چرخ‌های جلو و غیر مستقل میله پیچشی در چرخ‌های عقب عملا با خودرویی نسبتا خشک مواجه هستیم که البته در نسخه‌های جدید به لطف وجود سامانه ESP (کنترل پایداری الکترونیکی) مانور پذیری قابل قبولی را ارایه می‌دهد. با این حال از نظر جنس متریال به کار رفته درون کابین همچنان با پلاستیک نسبتا خشک مواجه هستیم که بخشی از کاراکتر ایکس ۲۲ پرو به عنوان یک کراس اوور اقتصادی محسوب می‌شود. این افزایش قیمت را تا حدی می‌توان به تغییر کامل موتور٬ گیربکس٬‌ داشبورد و طراحی بخش جلویی خودرو نسبت داد که نسبت به مدل قبلی بهبود یافته‌ و حالا خودرویی مدرن‌ترو جذاب تر را یادآور می‌شود.

بی ام و X3 مونتاژ چین گزینه‌ای اقتصادی‌تر با فضای بیشتر

راحتی و ارگونومی خوب صندلی‌ها در ام وی ام X22، حاصل ۲۰۰ نمونه‌ی آزمایشی در پیش تولید این خودرو و بیش از ۱ میلیون کیلومتر، تست جاده‌ای با آن‌ است. طراحان ام وی ام X22 در شرکت چری، با نواردوزی صندلی‌ها و استفاده از ادواتی هماهنگ با آن، یک‌نواختی کابین را کاهش داده‌اند. رنگ فرعی فضای داخلی، می‌تواند زرد یا نارنجی باشد که البته همه‌ی نسخه‌های X22 در کشورمان از رنگ نارنجی استفاده می‌کنند.

ارزان‌ترین کراس اور بازار ایران

این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این اعداد نشان دهنده آن است که ام وی ام X22 پرو دنده‌ای نسبت به نسخه اتوماتیک قدرت بیشتری داشته اما گشتاور کمتری را تولید می کند. ام وی ام X22 پرو دنده‌ای جدیدترین مدل X22 پرو بوده و پس از نسخه اتوماتیک در سال ۱۴۰۲ توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شده است. این خودروی هاچ بک کراس چینی جزو ارزان ترین خودروهای بازار در این سگمنت بوده و رقیبی جدی برای خودروهای هاچ بک داخلی است. خودرو ام وی ام ایکس 22 در حال حاضر برای تست های فنی به ایران آمده و زمستان امسال رونمایی می شود. برخی شنیده ها حاکی از آن است که پیشرانه این خودرو با ۳۱۵۵ برابر بوده و تنها در برخی نسخه ها گیربکس اتوماتیک CVTT نیز روی آن نصب می شود.

ام وی ام ایکس 22 یکی از محصولات نسبتا ارزان‌قیمت و البته پرطرفدار شرکت مدیران خودرو است که با وجود مزایای زیاد، عیب‌هایی هم دارد. علاوه بر این، قیمت و شرایط فروش در هر طرح هم به صورت کامل از طریق بخشنامه ها اطلاع رسانی می شود. بنابراین متقاضیان خرید خودرو x22، باید از زمان طرح های فروش این محصول توسط مدیران خودرو اطلاع داشته باشند. این گونه می توانید با بررسی بخشنامه، از شرایط فروش و قیمت x22 پرو اقساطی و نقدی مطلع شوند.

در این نسخه نیز تریم داخلی به صورت مشکی نارنجی بوده و متریال نیز کیفیت مطلوبی دارند که یک نکته مثبت محسوب می شود. همچنین از نظر فضای داخل کابین هیچ تفاوتی میان این نسخه با نسخه قبلی وجود ندارد و همچنان فضا برای چهار سرنشین قابل قبول است. استقبال از ام وی ام X22 در نسخه های مختلف به حدی بود که مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسل جدید این هاچ بک کراس را نیز به سبد محصولاتش اضافه کرده و آن را جایگزین نسخه های قبلی کند.

سیستم تعلیق و فنربندی نرم X22، فراتر از کلاس قیمتی این خودرو است و در مجموع می‌توان گفت یک خودروی شهری برای مصرف روزانه‌ی انفرادی یا خانواده‌ی جوان است. به لطف استفاده از آپشن‌های پایه مثل کروزکنترل، سفر با X22 برای ۴ سرنشین بلندقد، امکان‌پذیر خواهد بود؛ هرچند رانندگی اسپرت و جوان‌پسندی نخواهد داشت. از سویی دیگر، ارتفاع مناسب بدنه از سطح زمین، ۱۸.۵ سانتی‌متر است که کمک می‌کند از دست‌اندازهای تا این حدود عبور کند، اما این کراس‌اور، تک‌ دیفرانسیل ارائه می‌شود و با لاستیک‌هایی به عرض ۲۰۵ میلی‌متر و پیشرانه‌ی ضعیف، مناسب طبیعت‌گردی و عبور از مسیرهای خارج جاده نخواهد بود. با توجه به پیشرانه 1.5 لیتری و وزن حدود 1250 کیلوگرمی خودرو، ام وی ام X22 شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در حدود 15 ثانیه ثبت می‌کند. این زمان شتاب برای خودرویی در این کلاس (کراس‌اوورهای کامپکت اقتصادی) متوسط محسوب می‌شود.

هرچند باید تاکید کرد که این فقط یک خصلت ظاهری است و X22 در عمل هیچ قابلیتی در خارج از جاده نخواهد داشت. این محدودیت ممکن است برای خانواده‌های پرجمعیت یا افرادی که نیاز به فضای بار بیشتری دارند، چالش‌برانگیز باشد. MVM X22 Pro با الهام از مدل‌های کره‌ای نظیر هیوندای کونا، طراحی مدرن و جذابی دارد. در بخش‌های جانبی و عقبی تغییرات کمتری وجود دارد، اما همچنان ظاهری به‌روز و جوان‌پسند دارد. میتونین نظر سنجی بزارین بین x22 و چانگان .چانگان به مراتب کیفیت ساخت بهتر و از لحاظ طراحی ظاهری و فنی به خصوص گیربکس یه سر و گردن بالاتره. ام‌ وی‌ ام X22 یک کراس‌اور کوچک است که در کشور سازنده با نام چری تیگو 2 شناخته می‌شود.

طول 4200 میلی‌متر، عرض 1760 میلی‌متر و ارتفاع 1570 میلی‌متری این کراس‌اوور چینی وعده مرکبی نسبتاً جمع‌وجور و مناسب برای استفاده‌های شهری را به مخاطب می‌دهد. زیر کاپوت پیشرانه‌ای به حجم 1497 سی‌سی و بیشینه قدرت و گشتاور به ترتیب 105 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و 135 نیوتون‌متر در 2750 دور بر دقیقه آرمیده که با التفات به وزن خشک کمتر از 1300 کیلوگرم می‌تواند تا حدودی راضی‌تان کند. صفحه آمپر تغییر کرده و به حالت متعارف آنالوگ درآمده است که البته خیلی هیجان‌انگیز نیست و انتظار ما را که حضور نمایشگر تمام دیجیتال در این بخش بود، برآورده نمی‌کند.

این چینی پرمدعا طی مسیر مذکور آن‌قدر وادار به معکوس کشیدن، کاهش سرعت، شتاب‌گیری، تغییر جهت و پیمایش شیب‌های ممتد شد که چاره‌ای جز بروز “تمام آنچه در چنته دارد و از دستش برمی‌آید” نداشت. رانندگی با X22 در بزرگراه‌ها و مسیرهای باز معقول و شاید بتوان گفت لذت‌بخش است؛ البته نه در حدی که با بزرگان قابل مقایسه باشد! متریال داخلی بهبودیافته، طراحی ساده و ارگونومیک داشبورد و غربیلک فرمان خوش‌دست، دست به دست هم داده و تجربه سواری خوبی را برایتان رقم می‌زنند. هر چهار سرنشین به لطف سامانه تعلیق کارآمد در آرامش نسبی هستند و هیچ‌گونه تکان شدیدی را حس نمی‌کنند. شتاب اولیه و ثانویه خیلی چنگی به دل نمی‌زند و نباید انتظار افزایش سرعت ناگهانی و چشمگیری در ذهن داشته باشید. برای دستیابی به حداکثر شتاب ممکن باید قلق پدال گاز را پیدا کرده و مقدار گاز را طوری تنظیم کنید که دنده‌ها در بالاترین دور ممکن تعویض شوند.

مشخصات فنی ام وی ام x22

ام وی ام X22 پرو (IE) نیز در بازار آزاد قیمتی برابر با ۷۳۰ میلیون تومان داشته و قیمت کارخانه‌ای آن ۶۴۱ میلیون تومان است. با توجه به تلاش طرف ایرانی برای عرضه جدیدترین محصولات چری، دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور 3X پلاس نیز با نام ام وی ام X22 فیس لیفت راهی خیابان‌های کشور ما شود. در نمای عقب تغییرات کمتری دیده می‌شود و از همان چراغ‌های قبلی استفاده شده اما زیر سپر از یک دیفیوزر نمایشی استفاده شده که بسیار شبیه به چری تیگو 5 است.

بررسی آریزو ۵ اسپرت + مشخصات فنی،مزایا و...

هر 50 هزار کیلومتر باید اقدام به تعویض شمع های خودرو کنید که حداقل هزینه برای خرید بسته 4تایی شمع ام وی ام x22 نزدیک به 400 هزار تومان می باشد. همچنین در طول مسافت های زیاد، آج تایرهای خودرو به میزان زیادی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت که باید اقدام به تعویض آنها کنید که اگر تصمیم به تعویض تایر های خودرو ام وی ام x22 داشته باشید، باید حداقل 4 میلیون تومان و حداکثر 7 میلیون تومان هزینه کنید. با این وجود هزینه کلی حداقل قیمت های گفته شده در طول استفاده زیاد از خودرو، چیزی نزدیک به 8 میلیون تومان می باشد. سوار ماشین X22 PRO که می‌شوید نیز با تغییرات قابل توجهی نسبت به ایکس 22 روبه‌رو می‌شوید.

ام وی ام x22پرو، مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

همان‌طور که قبلا نیز ذکر کردیم حالت خاص آمپرهای این خودرو شاید مدرن به نظر برسد، اما بسیار گیج‌کننده بوده و عادت کردن به آن سخت است. گیربکس X22 نسبت به یک کراس‌اوور چینی عملکرد رضایت بخشی دارد، مخصوصاً در حالت اسپرت که حساسیت آن نسبت به پدال گاز بیشتر شده و اگر پدال گاز را تا انتها بفشارید گیربکس سریعاً اقدام به معکوس کشیدن می‌نماید. برخلاف چهره تهاجمی و اسپرتی که از X22 می‌بینید، به‌هیچ‌وجه روی ویژگی‌های اسپرت آن حساب باز نکنید، به دلیل اینکه در بسیاری از مواقع (مخصوصاً زمان سبقت) کشش پایین پیشرانه و شتاب ضعیف آن آزاردهنده خواهد بود و حتی شاید حادثه آفرین باشد.

همچنین به دلیل بهره‌مندی از سیستم‌های کنترل پایداری، تعادل خودرو در عبور از پیچ‌ها بهتر شده اما همچنان در سرعت‌های بالا بادی‌رول و تکان‌های جانبی دور از انتظار نیست. قدرت ترمزها نیز می‌تواند در شرایط عادی متناسب و تا حد زیادی اطمینان‌بخش برآورد شود. بعد از اینکه پدال گاز mvm x22 pro را فشار دهید متوجه خواهید شد که علی‌رغم حذف یک سیلندر موتور، شتاب اولیه چندان تغییر نکرده و همان کارایی متعادل و متناسب با نیازهای شهری و خانوادگی را ارائه می‌دهد. ضمن آنکه گیربکس سی وی تی هم به صورت نرم و با دقت کافی نسبت به اشاره شما روی پدال گاز واکنش نشان می‌دهد و عملکرد نسبتا قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارد. ورود به X22، حالت مدرن و خوش‌آیندی به‌همراه دارد و هرچند متریال به‌کاررفته در داشبورد چندان خوب و رضایت‌بخش نیست؛ می‌توان از دوخت صندلی‌ها و طراحی آن‌ها لذت برد. تقریبا تمام داشبورد از پلاستیک سخت ساخته شده است؛ اما قطعاتی از آن طرح فیبرکربن دارد که در نوع خود جالب توجه است.

این کراس اوور جدید تازه‌وارد که نخستین بار روز پانزدهم نوامبر امسال (بیست‌وپنجم آبان) در پکن رونمایی شد، درواقع همان چری تیگو 3X است که در بعضی کشورها ازجمله ایران به‌صورت ری‌بَج (rebadge) با برند MVM عرضه می‌گردد. بد نیست اشاره کنم که همزمان با کشورمان، در شیلی، برزیل، روسیه و خودِ چین هم روی خط تولید خواهد رفت.طراحی آن بر پایه زبان جدید چِری موسوم به “پویایی در حرکت – Life in Motion” بوده و تلاش شده تا ازنظر ظاهری و داخلی خودرویی به‌روز و توانمند جلوه کند. MVM X22 Pro، یکی از جدیدترین محصولات شرکت مدیران خودرو، با طراحی مدرن و امکانات به‌روز، توانسته است توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای کراس‌اوور را به خود جلب کند.

طرح جدید فروش ایران‌خودرو شروع شد!

درباره مشخصات فنی و پیشرانه‌های احتمالی ام وی ام X22 فیس لیفت فعلا اطلاعاتی در دست نیست، ولی به احتمال زیاد شاهد تغییرات خاصی در این بخش‌ها نخواهیم بود. برخی نشریات مدعی هستند خروجی این موتور در 3X پلاس از 105 به 116 اسب بخار افزایش یافته است. تصاویر موجود نشان می‌دهند در طراحی این نسخه چری نگاهی دقیق به محصولات اخیر هیوندای به ویژه مدل‌های کونا و سانتافه داشته، چرا که دماغه خودرو به وضوح کراس‌اوورهای مذکور را در ذهن تداعی می‌کند. طراحی کلی کابین شامل داشبورد و مجموعه نشانگرهای سرعت سنج و دورسنج موتور به همراه مانیتور ۹ اینچی در بخش مرکزی به کلی تغییر کرده و نسبت به مدل قدیمی کاملا به روز و ارگونومیک به نظر می‌رسد. نکته مهم دیگر در خصوص ظاهر X22 مربوط به فاصله نسبتاً زیاد ماشین از سطح زمین است که هرچند به فرمان‌پذیری ضعیف اتومبیل منتهی شده اما از نظر بصری، X22 را به یک کراس‌اوور واقعی شبیه نموده است. در واقع برخلاف امثال برلیانس C3، اینجا فقط به روف‌رک‌ها و فلاپ‌های پیرامونی بسنده نشده بلکه از نظر اتفاع هم خودرو به محصولات شاسی‌بلند واقعی نزدیک‌ شده است.

پشیمونم چرا چانگان نگرفتم ، فقط داخلش از چانگان قشنگ تره به گرد پای چانگان نمیرسه …. دکمه‌ی باز رو فشار بدی شیشه ها پایین می آن.پاور ویندوز سانروف و آینه و شیشه ۱۰۰ درصد داره. خیلی از خودروسازان معروف ۳ سیلندر توربو تولید می کنند.اگه خراب شد بیمه هم که هست. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.

باتوجه به اینکه قدرت ناچیز ۱۰۵ اسب‌بخار، از دورهای پایین در اختیار راننده نیست، نمی‌توان توقع خاصی از شتاب‌گیری ام وی ام X22 داشت و طبیعتا در زمانی بیش از ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو، نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد؛ درحالی‌که شرکت سازنده ادعا می‌کند میانگین مصرف سوخت آن در هر دو نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و خودکار، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موضوع توسط خریداران X22 در ایران، تأیید نمی‌شود و باتوجه به فصل تابستان و کیفیت بنزین داخلی، اعدادی بین ۸ تا ۹ لیتر برای میانگین مصرف سوخت این خودرو در کشورمان گزارش شده است. نمایشگر ۸ اینچی در میان داشبورد یک کراس‌اور ارزان‌قیمت چینی، از نکات مثبت ام وی ام X22 است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت. دوربین دنده‌ی عقب هم در تمامی نسخه‌های این خودرو وجود دارد؛ ضمن اینکه پشت پنل فرمان هم از نمایشگر دیجیتال برای اطلاع‌رسانی مصرف سوخت و بسیاری از شرایط فنی خودرو، استفاده شده است.

تست و بررسی ری را کراس اوور ملی ایران خودرو ؛ نظم هوش ربا

خودرو mvm x22 جدید نیز دقیقا بر همین اساس تولید شده و علاقه مردم به این گونه خودروهای شهری کم مصرف و مدرن رو به افزایش است . این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. وقت بخیر، بنده این ماشین رو دارم واقعا ماشین خوبیه قبلا sd اتومات داشتم , هیوندای هم سوار شدم اصلا احساس میکنی ماشین ۲ م به بالا کره یا ژاپن سوار شدی آپشن بی نظیر موتور و گیر بکس cvt کاملا همخوانی دارد اصلا متوجه صدای تغییر دور موتور و حتی تعویض دنده نمیشید . با استفاده از جدول ادامه‌ی مطلب، می‌توان به مقایسه‌ی قیمت و توانایی‌های فنی چری MVM X22, با رقبای چینی در بازار ایران پرداخت.

نوار های پلاستیکی مقاوم و مشکی رنگ از سپر جلو تا عقب امتداد یافته است که هم می توانند به عنوان یک ضربه گیر عمل کند و هم زیبایی بیرون ماشین را بیافزاید. خودرو ام وی ام در نگاه اول مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد که همین عاملی بر افزایش خریداران شده است. چندین قسمت مانند داخل در، زیر داشبورد و غیره برای قرار دادن وسایل ریز تعبیه شده است که می تواند در مسافرت ها بسیار کارآمد نیز باشد. قسمت داشبورد از پلاستیک های فشرده و محکم تولید شده است و برای زیبا تر شدن آن از تکه های با طرح فیبر کربن مزین گردیده، همین عامل باعث شده تا به هنگام نشستن در این وسیله نقلیه احساس رضایت و خرسندی به افراد دست بدهد.

{

سیستم جرقه زنی خودرو چیست؟

|}

پس از غیرفعال نمودن حالت اسپرت به‌وضوح شاهد این هستیم که گیربکس این خودرو به‌نوعی برنامه‌ریزی‌شده تا با پایین نگه‌داشتن دور پیشرانه و سبک نمودن دنده‌ها مانع مصرف بالای سوخت خودرو شود. زمان رانندگی در ترافیک‌های سنگین شهری، کامپیوتر خودرو عدد ۱۰.۵ لیتر برای مصرف لحظه‌ای سوخت نشان می‌داد که برای یک کراس اوور کوچک کمی زیاد به نظر می‌رسید! ترمزهای دیسکی این خودرو در طول رانندگی عملکرد رضایت بخشی داشته و باعث می‌شدند که زمان رانندگی در سرعت‌های‌ بالا، نگرانی برای کاهش سرعت نداشته باشیم. سیستم تعلیق X22 در کنار فرمان الکتریکی کارآمد آن هندلینگ رضایت بخشی را فراهم کرده بود که حتی در مانورهای شدید تا حد زیادی مانع ناپایداری کابین خودرو می‌گردید. در مجموع، ام وی ام X22 یک خودروی کراس‌اوور اقتصادی است که با توجه به قیمت و امکانات رفاهی متنوع، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌های کوچک و افراد جوان باشد.

استفاده از پلاستیک در قسمت‌هایی از داشبورد و کابین ممکن است برای خریداران حساس کمی ناامیدکننده باشد. یکی از بزرگ‌ترین انتقادات نسبت به ام وی ام X22، قدرت پایین پیشرانه آن است که به‌ویژه در جاده‌های سربالایی و شیب‌دار کاملاً محسوس است. با وجود ارتفاع بالایش و شیشه‌های نسبتاً بزرگش باعث دید بهتر راننده نسبت به اطرافش و حس تسلط را خواهد داد. شما که سوار شدی متوجه نشدی فقط شیشه پایین‌برش کار می‌کنه؟ بردم نمایندگی که چرا بالابرش کار نمی‌کنه. راهنمای خرید و تست بررسی ام وی ام X22 را می توانید از طریق لینک های مربوطه مطالعه فرمایید.

یکی از ویژگی‌های برجسته ام وی ام X22، تنوع در رنگ‌بندی و امکان شخصی‌سازی آن است. این خودرو در رنگ‌های متنوعی مانند سفید، مشکی، نقره‌ای، آبی و قرمز عرضه می‌شود که هرکدام می‌توانند جذابیت متفاوتی برای گروه‌های مختلف خریداران ایجاد کنند. همچنین جزئیات مشکی و کرومی بر روی بدنه، به زیبایی بصری خودرو افزوده‌اند و نمایی مدرن و جذاب به آن بخشیده‌اند. متاسفانه از هرچي بگذريم از قسمت عقب نمي توان گذشت.بسيار بد شكل.چراغ عقب و طرح جعبه عقب و بلندي زياد از حد زشت تر شده.جاي زيادي روي در ها گذاشته شده و در عوض صندلي عقب فشرده است. قدرت و سرعت به طريق هايي قابل افزايش است مثلا استفاده از سوپر شارژر و شمع اسپرت و ….. اما این ایراد در X22 رفع نشده و کوبش‌های متعدد سیستم تعلیق به سرنشینان صندلی‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

گیربکس دستی این خودرو برای خریدارانی که به‌دنبال تجربه رانندگی کلاسیک و کنترل بیشتر بر تعویض دنده‌ها هستند، مناسب است. این گیربکس به دلیل سادگی و کم‌هزینه‌بودن، به‌ویژه در شهرهای پرترافیک که نیاز به تعویض دنده مکرر دارند، انتخاب خوبی است. در مقابل، گیربکس CVT یا گیربکس پیوسته متغیر، برای رانندگانی که به دنبال راحتی بیشتر و مصرف سوخت بهینه‌تری هستند، طراحی شده است.

X22 از طراحی سیلندری برای بخش سرعت‌سنج و نشان‌دهنده‌ی دور موتور بهره نمی‌برد، اما در این قسمت هم با حداقل هزینه، مدرن و کارآمد جلوه می‌کند؛ هرچند حالت متقارن عقربه‌ها و برعکس بودن نمایش‌دهنده‌ی دور موتور، می‌تواند آزاردهنده باشد. این موتور توانایی تولید حداکثر 105 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 135 نیوتن‌متر در 2750 دور در دقیقه را دارد. پیشرانه 1.5 لیتری X22 به دلیل حجم متوسط و نوع تنفس طبیعی، برای مصارف شهری و رانندگی‌های روزانه مناسب است. این پیشرانه به‌طور خاص به‌گونه‌ای طراحی شده که هم مقرون‌به‌صرفه باشد و هم در مصرف سوخت بهینه عمل کند؛ هرچند که قدرت و شتاب آن در مقایسه با برخی رقبا در دسته خودروهای کراس‌اوور اقتصادی کمی کمتر است.

هم چنین، شیوه ورود به سایت ثبت نام این محصول و شرایط خرید آن را برای تان توضیح می دهیم. شرایط فروش x22 پرو مدیران خودرو اقساطی و نقدی، از طریق بخشنامه مربوط به هر طرح منتشر می شود. این بخشنامه ها در سایت شرکت به نشانی mvmco.ir قرار می گیرند تا مشتریان اطلاعات کاملی درباره خودرو داشته باشند. ثبت نام x22 در طرح های فروش نقدی و اقساطی، از طریق سامانه فروش اینترنتی مدیران خودرو انجام می گیرد. بنابراین علاقه مندان به خرید این خودرو کراس اوور، باید در زمان فعال شدن طرح فروش به سامانه مذکور مراجعه نمایند. طبق اعلام شرکت سازنده، حداکثر سرعت نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک برابر با 160 کیلومتربرساعت بوده و این رقم برای خودروی تجهیز شده با جعبه دنده دستی تا 170 کیلومتر قابل افزایش است.

طرح چرخ‌ها نسبتا ساده و البته اسپرت و قابل قبول است؛ اما در همه‌ی نسخه‌ها از سایز ۱۶ اینچ خواهد بود که چندان بزرگ نیست. زیبایی این بخش، با خطوط حجم‌دهنده‌ای شکل می‌گیرد که از گوشه‌ی چراغ عقب در امتداد دستگیره‌ها تا گلگیر جلو ادامه دارد. از سویی دیگر، طراحی سه‌بعدی بدنه در گلگیر عقب و نزدیکی رکاب‌ها نیز به‌خوبی انجام شده است. افزایش سرعت به‌آرامی و البته کُند (و البته با افزایش صدای پیشرانه) صورت گرفت و تا زمانی که حواسم به عقربه سرعت‌سنج نبود اصلاً متوجه عدد ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نشدم! دیگر نکته مثبت این بود که حین شتاب‌گیری آرامش اتاق اصلاً بهم نخورد و هیچ‌گونه تنش محسوسی به سرنشینان وارد نشد. یکی از بهترین ویژگی‌های ام وی ام X22 این است که در سرعت‌های بالا صدا یا لرزش خاصی از بخش‌های مختلف اتاق شنیده نمی‌شود و همچون برخی دیگر از خودروها مجبور نیستید برای خلاصی از لرزش‌ها یا سروصداهای آزار دهنده پدال ترمز را پایین ببرید.

کوچک بودن این چراغ‌ها، بیننده را به یاد MVM 315 می‌اندازد که یک هاچبک کوچک و نه‌چندان محبوب در سبد محصولات چری است. از سویی دیگر، بخش زیادی از درپوش صندوق عقب، خالی و ساده دیده می‌شود که صرفا با نواری فلزی و براق، میان چراغ‌ها و همراه لوگوی سازنده، کشیده شده است. از نکات مثبت در طراحی عقب ام وی ام X22 می‌توان به حجم‌دهی با خطوط شکسته در بخش میانی و پایینی صندوق اشاره کرد؛ ضمن اینکه بالچه‌ی عقب و سپر هم حالت اسپرت و جذابی دارند.

{

طراحی داخلی

|}

با این وجود در ادامه این گزارش از نمناک به بررسی خودرو کراس اور ام وی ام x22 خواهیم پرداخت. در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های درشت ام وی ام X22 هماهنگی بسیار خوبی با سایز بدنه دارند و این محصول نسبتا کوچک را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند. نوار LED با خطی صاف در بخش پایینی کاسه چراغ قرار دارد که ضمن تأمین روشنایی روز، در امتداد خط میان جلوپنجره قرار گرفته است تا زیبایی X22 را افزایش دهد. مثل بسیاری از خودروهای دنیا، لوگوی سازنده در میان جلوپنجره دیده می‌شود که البته برای ام وی ام X22 به‌جای لوگوی چری (که شبیه به حرف A است) عبارت MVM وجود دارد. داخل این قسمت از پلاستیک و به‌صورت لانه‌زنبوری ساخته شده، اما با قاب فلزی که پهنای متفاوتی در گوشه‌ها دارد، جذاب‌تر شده است. سپر جلو هم طراحی قابل قبولی دارد و درحالی‌که متقارن بخش بالایی، از فضای خالی میانی استفاده می‌کند، جایگاه بسیار خوبی برای پلاک خودرو خواهد داشت.

مسافرت و مسیر کوهستانی هم زیاد رفتم ، مسلما شتاب هیجان انگیزی نداره ، اما برای من که رانندگی معقولی دارم ، ماشین حیلی راحت و نرمی هست و به نظر من خیلی بهتر از ماشین های ایرانی هست . اما به دلیل افزایش تقاضا برای خرید این خودرو، فروش اقساطی آن در سال ۱۴۰۳ محدود گردید. همه این ویژگی ها باعث شده افراد زیادی تمایل به خرید این خودرو جمع و جور مدیران خودرو داشته باشند.

به هیچ عنوان خریدش عاقلانه نیست .هر کی گفته خوبه دلال این خودروی چینی هست یک کراس آور بسیار ضعیف چینی هست دیگه . ابعاد ام وی ام X22 عبارت‌اند از طول ۴.۲ متر، عرض ۱.۷۶ متر و ارتفاع استاندارد ۱.۵۷ متر از سقف تا سطح زمین، که با فاصله‌ی کف ۱۸.۵ سانتی‌متر تا جاده تولید می‌شود. زاویه‌ی شیب قابل تردد برای چرخ جلو تا سپر، ۲۴ درجه و زاویه‌ی شیب چرخ عقب تا لبه‌ی سپر پشت، ۳۰ درجه عنوان شده است. این خودرو برای گردش کامل به دایره‌ای با شعاع ۵.۲۵ متر نیاز خواهد داشت؛ درحالی‌که فاصله‌ی محورهای ۲.۵۵۵ متر دارد. اگر بخواهیم کابین X22 را در یک جمله توصیف کنیم باید گفت کیفیت بالاتر، فراخی و خفه نبودن فضا و ارگونومی و راحتی قابل‌قبول در کنار هم مجموعه‌ای را تشکیل داده‌اند که کمک می‌کند تا حین سفرهای کوتاه و بلند کمتر دچار کسالت و خستگی شوید. در آخرین طرح های فروش اقساطی این محصول، باید ۵۰ درصد قیمت ماشین x22 به صورت نقد پرداخت می شد.

این در حالی است که گیربکس اتوماتیک و پیشرانه ضعیف این خودرو دست به دست هم می‌دهند تا شتاب آن را کاهش دهند. البته این گیربکس در رانندگی عادی مشکل ساز نیست اما حساسیت زیاد آن به پدال گاز ممکن است تا مدتی برای رانندگان غیر عادی باشد. ام وی ام X22 که ارزان‌ترین کراس اوورهای مدیران خودرو است با تمام مزایا و معایب خود، یکی از پر فروش‌ترین محصولات مدیران خودرو محسوب می‌شود. همچنین دانستن نوع پیشرانه و مشخصات فنی و اطلاع از در دسترس بودن لوازم یدکی ام وی ام X22 کمک بسیار زیادی در تصمیم خرید این خودرو خواهد کرد. یکی از مزایای MVM X22 که باعث شده این خودرو تا حدی از بازار دست دوم خوبی برخوردار باشد، طراحی داخلی و خارجی زیبای آن است. در محدوده قیمت خرید و فروش ام وی ام ایکس 22 تقریبا هیچ خودروی دیگری را نمی‌توان یافت که از نظر ظاهری قادر به رقابت با آن باشد.


عکس خودرو mvm