آپدیت الگوریتم های گوگل در یاهو

معرفی لیست الگوریتم‌های گوگل در سئو آپدیت 2025 اشکان ارکانی

یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند در محتواهای شما باعث شود که توسط گوگل پنالتی شوید بحث تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی است. این مورد به تنهایی می‌تواند سایت شما را اسپم کند و رتبه شما را در نتایج گوگل کاهش دهد. الگوریتم پیج رنک گوگل یکی از اصلی‌ترین الگوریتم‌های استفاده شده در موتور جستجوی گوگل است. این الگوریتم بر اساس ارزیابی و رتبه‌بندی صفحات وب بر اساس ارتباطات پیوندی به آنها عمل می‌کند. این کار باعث رضایت کاربران شده و همچنین به کسب و کارهای کوچک که توان رقابت با وب‌سایت‌های بزرگتر را در کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود نداشتند، امکان استفاده از مزیت سئو محلی را می‌دهد و به رونق کسب و کار آنها کمک می‌کند. یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل، که بهبود نتایج جستجوی محلی را هدف قرار داد، به عنوان به‌روزرسانی “کبوتر” شناخته می‌شود.

به زبان ساده باید گفت که در این آپدیت های هسته مرکزی در حقیقت وزن و میزان فاکتور های موثر در رتبه بندی سایت ها در گوگل دستخوش تغییر خواهند شد و سال ها است که به صورت مداوم شاهد این تغییرات و آپدیت ها هستیم. برخی از محققین سئو با استناد بر نوساناتی که در رتبه بندی صفحات موبایل و دسکتاپ رخ داده بود اذعان کردند که احتمالا آپدیت هایی در الگوریتم های گوگل رخ داده که این موضوع تایید نشد. از 9 فوریه، یک جهش عظیم در نوسانات رتبه در دسک‌تاپ و موبایل مشاهده شد که تا 10 فوریه ادامه یافت. گوگل در توییتر تأیید کرد که رتبه‌بندی passage در تاریخ 10 فوریه برای درخواست ها در ایالات متحده به زبان انگلیسی فعال شده است. در 12 فوریه، بری شوارتز از میزگرد موتورهای جستجو نیز گزارش کرد که این بروزرسانی رتبه بندی در تاریخ 10 فوریه برای ایالات متحده منتشر شده است. در 3 ژوئن، گوگل در توییتر اعلام کرد که به‌روزرسانی هسته‌ای ژوئن 2021 منتشر شد.

گوگل به‌عنوان کتاب‌دار این کتابخانه باید بتواند مطالب را دسته‌بندی کند تا بر اساس نیاز متقاضیان آن‌ها را در دسترس قرار دهد. آنچه به گوگل در این امر کمک می‌کند الگوریتم‌ها هستند.الگوریتم‌های جدید گوگل این فرآیند را ظرف چند ثانیه انجام می‌دهند. الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل از میان سایت‌هایی که در خود گوگل ایندکس می‌شوند به دنبال ارائه اطلاعاتی به مخاطب هستند که بیشترین بازدهی را به دنبال داشته باشد یا به عبارت دیگر لبخند رضایت را بر لبان مخاطب بنشاند. گوگل، به عنوان یکی از مهم‌ترین موتورهای جستجو در دنیا، همواره بهبودهایی در الگوریتم خود اعمال می‌کند تا تجربه کاربری را بهبود بخشد و به کاربران نتایج جستجوی بهتری ارائه دهد. در این راستا، آپدیت‌های جدید الگوریتم گوگل می‌توانند تأثیرات قابل توجهی بر رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها داشته باشند.

بعد از این تاریخ باید استراتژی های نوین برای ساخت بک لینک و رپورتاژ در نظر بگیریم تا اثرگذار باشند. البته به این نکته توجه کنید که بک لینک رایگان و یا پولی تفاوتی ندارد و اگر نکات را رعایت نکنید، بک لینک ها اثری برای شما نخواهند داشت. اگر در این زمینه ها مشکل داشتید، می توانید از خدمات مشاوره آژانس ما استفاده نمایید. تحت تاثیر قرار گرفتن 1.6درصد از کوئری ها به واسطه ی گوگل در این آپدیت مورد تایید قرار گرفت. این آپدیت نسل جدیدی از آپدیت های الگوریتمی پنگوئن بود، این ورژن توانایی جستجو فراتر از در صفحه ی اصلی را داشت و به دنبال اسپم ها در قسمت های مختلف سایت بود.

گوگل با استفاده از این الگوریتم و بررسی این سایت‌ها، اعتبار و ارزش آن‌ها را تعیین می‌کرد. الگوریتم هیلتاپ، یکی از الگوریتم‌های قدیمی و مهم گوگل است که در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و باعث تأثیرات قابل توجهی در نتایج موتورهای جستجو شد. برای بهبود عملکرد سئو محلی برای کاربران، گوگل الگوریتمی به نام “موش کور” (Possum) را معرفی کرد که در سال ۲۰۱۶ آخرین بار به‌روزرسانی شد. در سال 2013 الگوریتم zebra توسط گوگل به روز شد که آپدیتی برای الگوریتم هسته مرکزی است. در این الگوریتم سایت های فروشگاهی مورد هدف قرار می گیرند و سایت های فروشگاهی که کیفیت لازم را ندارند، از نتایج حذف می شوند.

هنگامی‌که کاربر، عبارتی را جستجو می‌کند، گوگل به جای اینکه کل صفحات را بگردد، به صفحات ایندکس شده که قبلا خزیده است، نگاه می‌کند و به کاربر نمایش می‌دهد. الگوریتم ونیز در سال 2012 منتشر شد و یکی دیگر از الگوریتم‌هایی است که برای بهبود سئوی محلی به کار گرفته شد. این الگوریتم به کمک گوگل مپ، آدرس IP دستگاه و GPS موقعیت جغرافیایی کاربر را تشخیص داده و از آن برای نمایش نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین نتایج هنگام جستجوهای محلی استفاده می‌کند. وبمستران و سئوکاران از الگوریتم‌های بهینه‌سازی سایت برای سئو وب‌سایت استفاده می‌کنند تا سایتشان در فهرست نتایج جستجو در جایگاه بهتری قرار بگیرد. از سوی دیگر، گوگل نیز دائماً الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند تا نتایج بهتری برای جستجوهای کاربرانش نمایش دهد.

Google PageRank Algorithm یکی از الگوریتم های جستجو گوگل است که قدمت زیادی دارد، اما همچنان یکی از مهم ترین الگوریتم های seo به شمار می رود. پیج رنک که باید آن را جزو اولین الگوریتم های گوگل بدانیم، به صورت ویژه لینک های سایت ها را بررسی می کند. این الگوریتم سایت هایی که لینک های بیشتر و معتبر تری دارند؛ را در نتایج نشان می دهد. هدف اصلی گوگل این بود که سایت هایی که لینک سازی انبوه انجام می دهند و لینک خریداری می کنند، در نتایج نشان داده نشوند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای این الگوریتم باید سرعت سایت بالا، محتوای خوانا، مفید و جامع داشته باشید  تا تجربه کاربری خوبی هم رقم بزنید.

گوگل در این توییت اعلام کرد که این به روز رسانی تا پایان ماه اوت تکمیل می شود. با توجه به ماهیت آهسته این آپدیت، نوسانات رتبه بندی به مرور تغییر در نتایج اولیه جس و جو را نشان دادند. RankBrain یک سیستم است که توسط گوگل توسعه داده شده است و به آن کمک می‌کند تا هدف احتمالی کاربر از یک عبارت جستجو را درک کند. این سیستم در بهار سال ۲۰۱۵ به کاربران عرضه شد، اما اعلام رسمی آن تا تاریخ ۲۶ اکتبر همان سال صورت نگرفت. الگوریتم به‌روزرسانی Fred گوگل به منظور حذف نتایج با کیفیت پایین، که گوگل آنها را به عنوان سایت‌هایی با محتوای نازک و تبلیغات تهاجمی توصیف می‌کرد، منتشر شد. هرچند که جزو جدیدترین الگوریتم های گوگل در محتوا قرار نمی گیرد، اما از  آن جایی که ما دوست داریم کامل ترین و جامع ترین مقالات را بنویسیم، برایتان معرفی می کنیم.

اما علت اینکه این موارد از نظر گوگل خلاف در نظر گرفته می شود و چکار باید انجام دهیم، در ادامه به آنها می پردازیم. افراد این صنعت در ابتدا نام این آپدیت را Panda 3.0 نامیدند، اما گوگل در دسته بندی خود اعلام کرد این تنها به روز رسانی در داده ها بود و آن را آپدیت 2.1 نامید. تکراری دیگر در آپدیت پاندا در این تاریخ صورت گرفت خبر این آپدیت چند هفته قبل از این تاریخ توسط Matt Cutts اعلام شد. این آپدیت تمرکز بر رهایی SERP ها از اسپم ها و تطبیق دقیق دامنه هایی با کیفیت پایین داشته است . این آپدیت توسط Matt Cutts معرفی گردید که این به روز رسانی به ایندکس سازی پرداخت.

اگر می خواهید از الگوریتم رنک برین برای سئو سایتتان استفاده کنید، تنها کاری که می توانید انجام دهید، این است که محتواهای با کیفیت تری بنویسید. از 24 جولای 2014 که این الگوریتم seo معرفی شد، بسیاری از جستجوهای کاربران به صورت محلی انجام می‌شود. سئو محلی از اهمیت بالایی برخوردار است و در بسیاری از مواقع کاربران تمایل دارند که اطلاعات سایت‌هایی را در نتایج مشاهده کنند که از نظر فیزیکی به آنها نزدیکتر هستند. سایت‌های سنتی که مخاطبانشان افراد محله خودشان بودند توانستند از میان افراد همان محله مخاطب جذب کنند. الگوریتم کبوتر گوگل بر اساس لوکیشن کاربران، مرتبط‌ترین نتایج را نمایش می‌دهد. الگوریتم پنگوئن از جمله الگوریتم‌هایی است که بارها به‌روزرسانی شده و در آخرین آپدیت که در 23 سپتامبر 2016 انجام شد، این الگوریتم با الگوریتم core ترکیب شد.

این الگوریتم با هدف جریمه کردن  افراد به ظاهر زرنگی که از کلمات کلیدی مستهجنی هم چون شرط بندی،  قمار و... سلام حسین جانوقتتون به خیرالگوریتم پنگوئن برای شناسایی لینک‌سازی‌های اسپم و غیرطبیعی هست و این موضوع رو هم میتونه متوجه بشه. با این آپدیت در چندین سیستم برای ارزیابی بهتر و دقیق تر محتوا تغییرات پیچیده ای رخ داده است و به جای تکیه بر یک سیگنال واحد، از سیگنال ها و روش های نوآورانه برای رتبه بندی استفاده شده است. این آپدیت در خصوص کیفیت محتوای موجود در هر سایتی صورت گرفت، اما مانند خیلی از آپدیت های دیگر مورد تایید گوگل قرار نگرفت. ابزارهای متعدد ردیابی مرتبط با سئو، آپدیت هایی در گوگل را در این تاریخ شناسایی کردند هرچند که این آپدیت ها نیز نتوانست مورد تایید گوگل قرار گیرد.

با این حال، گوگل معمولاً به‌روزرسانی‌های مهم خود را به‌صورت رسمی اعلام می‌کند. این الگوریتم همانطور که از نامش پیداست، می‌تواند چند کار را با هم انجام دهد. برخلاف سایر الگوریتم‌ها که تسک‌ها را یکی پس از دیگری انجام می‌دادند، الگوریتم MUM چندین کار را باهم انجام می‌دهد. به عبارت دیگر یعنی همزمان توانایی خواندن متن، درک مفهوم و تقویت آن با ویدئو و صوت را انجام می‌دهد. همچنین به بیش از 75 زبان زنده دنیا مسلط است تا بتواند اطلاعات را به درستی دریافت کند و سوالات پیچیده کاربران را پاسخ دهد. تولید محتوا باید توسط فرد متخصص و معتبری نوشته شده و زمینه کاری مرتبطی داشته باشد و مطلب به‌هیچ عنوان کپی نباشد.

این جست و جو گر جذاب و شگفت انگیز از کودکان تا افراد مسن را حیرت زده کرده است. از آن جایی که گوگل از تمامی سنین مخاطب های مخصوص به خود را دارد، پس باید نظارت بسیار خوبی بر امنیت فرهنگی محیط خود داشته باشد. این کلمه (EAT) مخفف اعتماد، اقتدار و تخصص است و این الگوریتم اولین نسخه آن در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. قطعا که فقط دونستن اینکه این الگوریتم‌ها چی هستن و چی کار می‌کنن کافی نیست، مهم اینکه بدونیم برای هر کدوم باید چیکار کنیم و هر کاری که می‌کنیم در راستای کدوم الگوریتمه که بتونیم تصمیم درست بگیریم و سلیقه‌ای عمل نکنیم. تمامی‌این فاکتورها یا گاهی برخی از آن‌ها کافی‌ست که این الگوریتم سراغ سایت شما بیاید.

29 نوامبرحذف مستندات جعبه جستجوی Sitelinksچه چیزی تغییر کرده؟مستندات مربوط به جعبه جستجوی Sitelinks حذف و قانون nositelinkssearchbox بایگانی شد. چرا این تغییر انجام شده؟اگرچه این اطلاعات قبلا به صورت پست وبلاگ منتشر شده بود، اما هرگز به‌طور رسمی در مستندات قرار نگرفته بود. چرا این تغییر انجام شده؟اگرچه این اطلاعات پیش‌تر به‌صورت پست وبلاگ منتشر شده بود، اما تاکنون به‌طور رسمی در مستندات قرار نگرفته بود. یک پیشرفت و تحول در موتورهای جستجو که در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل راه‌اندازی شد. سیستمی که گوگل را از نمایش بیش از دو صفحه از یک سایت در نتایج برتر باز می‌دارد.

یکی دیگر از الگوریتم هایی که در سال 2011 توسط گوگل رونمایی شد، الگوریتم پاندا است. در سال 2016 این الگوریتم عضو الگوریتم هسته شد و به صورت دائم در حال آنالیز سایت ها است. الگوریتم پاندا نیز مانند الگوریتم های دیگر، به محتوا توجه ویژه ای دارد و محتواهای بی کیفیت و ناکارآمد را از نتایج حذف می کند و بیشتر به دنبال شایسته سالاری است؛ به این معنی که نتایجی را در صفحه سرپ نشان می دهد که شایستگی‌اش را دارند. پاندا با سایت هایی که هدفشان این است که به سایت های دیگر لینک دهند و سایت هایی که محتوای کوتاه و بی کیفیتی دارند و به خوبی نیاز کاربر را رفع نمی کنند، شوخی ندارد و در صورت مشاهده این سایت ها، آن ها را از نتایج حذف می کند. اهمیت آشنایی با آخرین آپدیت‌ها از الگوریتم‌های جدید گوگل برای مدیران وب‌سایت‌ها و سئوکاران نیز در بهینه سازی بهتر سایت‌ها و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوست. با دانستن قوانین حاکم بر رتبه بندی صفحات وب، می‌توانیم صفحات وب‌سایتمان را به گونه‌ای طراحی کنیم که مطابق با سئو بوده و از نظر گوگل –برای کلیدواژه موردنظرمان- مرتبط‌ترین باشند.

Medic Algorithm در سال 2018 توسط گوگل به روزرسانی شد و سایت های زیادی را تحت تاثیر قرار داد که سبب تغییرات بزرگی در رتبه بندی سایت ها شد. الگوریتم مدیک یا طبی، همانطور که از اسمش نیز پیداست، سایت های پزشکی است. دلیل این موضوع نیز آن است که از انتشار اطلاعات غلط درباره پزشکی و سلامت، جلوگیری کند. زمانی که گوگل این بروزرسانی را ارائه کرد، تمامی سایت هایی که در زمینه پزشکی، سلامت، مشاوره سلامت و حتی سبک زندگی فعالیت می کردند، تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفتند. البته برخی از سایت هایی هم که تحت تاثیر این الگوریتم رتبه شان جا به جا شد، مربوط به سایت های غیرپزشکی بودند.

یک سایت موبایلی خوب باید طراحی ریسپانسیو داشته باشد، سرعت بارگذاری آن بالا باشد و تجربه‌ای روان و بدون خطا برای کاربران موبایل فراهم کند. این تغییرات مستلزم آن است که استراتژی‌های سئو بر بهبود عملکرد و تجربه کاربری در موبایل متمرکز باشند. سایت‌هایی که برای افزایش رتبه صفحات خود از ترفندهای سئو کلاه سیاه استفاده می کنند بعد از مدت زمان کوتاهی توسط الگوریتم های گوگل شناسایی و جریمه می شوند. چرا که این نوع سایت‌ها می‌خواهند صرفا با خرید لینک‌های انبوه و استفاده از کیورد استافینگ جایگاه خوبی را در صفحه اول گوگل به‌دست آورند. اگر قصد دارید نوشته‌هایتان را برای این الگوریتم گوگل سئو کنید باید علاوه بر کلیدواژه از مترادف‌های آن نیز استفاده کنید.

با ارائه سئو محلی، گوگل توانسته است نتایج جستجو را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربران نمایش دهد. به عنوان مثال، اگر یک کاربر در منطقه گیشا در تهران عبارت “کافه‌های نزدیک من” را جستجو کند، گوگل با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر، کافه‌های نزدیکترین به او را در منطقه گیشا معرفی می‌کند. به طور کلی، الگوریتم گورخر گوگل زمانی به وجود آمد تا با سایت‌های فروشگاهی کیفیت پایین روبرو شود و هدف آن جلب اعتماد کاربران بود. برخی از وب‌سایت‌های فروشگاهی کیفیت پایین و نامعتبر از روش‌های کلاهبرداری و تقنیت‌های مختلف استفاده می‌کردند. بنابراین، با به‌روزرسانی الگوریتم زبرا، گوگل شروع به مبارزه با وب‌سایت‌های فروشگاهی نامعتبر و تقلبی کرد. بنابراین، هدف از طراحی الگوریتم زبرا حذف فروشگاه‌های آنلاین کیفیت پایین و نامعتبر است.

الگوریتم های گوگل با هدف افزودن یک امکان یا مبارزه با یک فعالیت خرابکارانه برای دستکاری نتایج جستجو تولید می‌شوند. در این صفحه سعی می‌کنیم مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل را معرفی کنیم و این صفحه را مرتب آپدیت کنیم. طبق گفته گوگل، RankBrain در حال حاضر سومین سیگنال مهم رتبه بندی در Google است. این الگوریتم با توجه به هوش مصنوعی به شدت بر روی پرسش و پاسخ های کاربران گوگل نظارت دارد. به بیان ساده می توان گفت گوگل این الگوریتم وارد بازی خود کرد تا محتوا های نامربوط به سوال کاربر حذف شوند. الگوریتم Page Authority گوگل، در واقع عامل غیر رسمی برای رتبه بندی و سئو سایت شناخته شده که توسط Moz توسعه یافته است.

به همین دلیل زمانی که یک عبارت خاص را چندین بار سرچ می‌کنید، هر بار نتایج متفاوتی به شما نمایش می‌دهد. Pigeon algorithm در سال ۲۰۱۴ با هدف هماهنگ‌تر کردن الگوریتم‌های محلی با الگوریتم هسته گوگل معرفی شد. الگوریتم کبوتر با در نظر گرفتن موقعیت مکانی، بهترین نتیجه سرچ را به کاربران ارائه می‌دهد و در سئو محلی کاربرد دارد. الگوریتم گورخر گوگل (Google’s Panda Algorithm) یکی از پرکاربردترین الگوریتم‌های گوگل است که مسئولیت نظارت بر فروشگاه‌های آنلاین و جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی از طریق این فروشگاه‌ها را بر عهده دارد. این الگوریتم قادر است فروشگاه‌های تقلبی را شناسایی کند و آن‌ها را از نتایج جستجو حذف کند. الگوریتم گورخر در مارس ۲۰۱۳ توسط مت کاتس (Matt Cutts)، مدیر سابق بخش اسپم گوگل، برای نظارت بر وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک معرفی شد.

پس از این اتفاق طرفداران گوگل برای رسیدن به اهداف و جست و جو های خود دیگر محدود به رایانه نبوند، آن ها این قابلیت را داشتند که در هر زمان و هر مکان به کمک گوگل به سوالات خود جوابی قانع کننده دهند. داشتن رتبه بالا در گوگل به ‌طرز چشمگیری سبب بالا بردن حجم ترافیک و دیده شدن وب‌ سایت می ‌شود. در سال 2007 گوگل از مایکروسافت به‌ عنوان پر بازدید ترین سایت در فضای مجازی پیشی گرفت با این حجم ترافیک کسب یک جایگاه در صفحه نتایج گوگل می‌تواند به‌ معنای افزایش چشمگیر تعداد بازدید کنندگان از سایت باشد. یا در تعریف دیگر الگوریتم کافئین می توان گفت که این الگوریتم به گوگل امکان این را می دهد که صفحات بیشتری را در مدت زمان کمتری فهرست بندی کند، همچنین برای بالا بردن سئو سایت و بهینه سازی صفحات یک وب سایت استفاده از این الگوریتم ضروری است. اقتدار، رعایت کردن رمز نکات فنی و بحث سئو تکنیکال در صفحات وب سایت، اقتدار یک صفحه وب سایت را نشان می دهد که گوگل هم توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

هر پیوند ورودی به یک صفحه وب به عنوان یک رای (vote) برای آن صفحه در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر تعداد پیوندها، اهمیت و اعتبار صفحاتی که پیوندها را ارائه می‌دهند نیز در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، صفحاتی که بیشترین و معتبرترین پیوندها را دریافت می‌کنند، امتیاز بالاتری در الگوریتم پیج رنک به دست می‌آورند. سئو محلی تأثیر قابل توجهی بر رونق کسب و کارهای کوچک و همچنین تجربه کاربران در دریافت نتایج بهتر از جستجوهای خود داشته است. الگوریتم BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است که معنای آن رمزگذار دو طرفه نمایش داده شده از مبدل هاست.

این غول موتور جستجو نمی‌تواند یک پایگاه داده بسیار بزرگ داشته باشد که نامنظم بوده و هرگاه کاربر عباراتی را در آن جستجو کند شروع به مرتب کردن آن کند. بنابراین گوگل در هر زمان توسط خزنده‌های خود محتوا را ایندکس و مدیریت می‌کند. وقتی محتوا ایندکس شد گوگل یک کپی از آن تهیه می‌کند و یک میانبر برای هر صفحه را در ایندکس قرار می‌دهد. الگوریتم برت به عنوان بزرگ‌ترین تغییر طی 5 سال گذشته معرفی شده که از هر 10 سایت بر روی یکی اثر گذاشته است. این الگوریتم هم مانند الگوریتم رنک برین یک ماشین یادگیری است؛ یک تکنیک وابسته به شبکه عصبی که برای پردازش زبان طبیعی به وجود آمده است.

هدف اصلی الگوریتم ونیز که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، ارائه‌ی مرتبط‌ترین و بهترین نتیجه‌ها بر اساس نتایج جستجوی محلی (Local) کاربران بود. تا قبل از این الگوریتم، گوگل نتایج جستجو را عمدتاً بر اساس کلمات کلیدی و محتوای صفحات رتبه‌بندی می‌کرد و توجه چندانی به موقعیت جغرافیایی کاربر نداشت. با بررسی الگوریتم های گوگل، به‌سادگی می‌توان فهمید که یکی از خطوط قرمز اصلی گوگل، وب سایت‌های اسپم (Spam) است. یعنی وب سایت‌هایی که با استفاده‌ی بیش از حد از کلمات کلیدی و بدون توجه به ارزشمند بودن محتوا، سعی داشتند تا موتور جستجوی گوگل را فریب دهند.گوگل در سال ۲۰۱۳ الگوریتم Payday Loan را با هدف مقابله و جریمه کردن این وب سایت‌ها معرفی کرد. حتی وب سایت Ebay نیز در یک بازه‌ی زمانی، توسط این الگوریتم جریمه شد و بعضی از صفحات آن با کاهش رتبه مواجه شدند. در سال 2024، الگوریتم‌های گوگل به کمک تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تجربه کاربری و کیفیت نتایج جستجو را بهبود بخشیده‌اند.

این اتفاق ذهن بسیاری از کارشناسان سئو را به چالش کشید تا اینکه آن ها متوجه شدند، الگوریتم Google Sandbox مانند یک فیلتر عمل می کند. این الگوریتم، مانع از رتبه بندی وب سایت های جدید در نتایج برتر Google می شود. بسیاری از کارشناسان SEO، از وجود الگوریتم Google Sandbox اطمینان دارند، زیرا در تلاش برای رتبه بندی وب سایت های جدید و نوپا، رد پای این الگوریتم را می بینند. من در گوگل جمله "رستوران های نزدیک به من" را سرچ کردم و در مقابل تمام رستوران  های نزدیک به محل زندگی خودم را پیدا کردم و این نتیجه اندیشه های ماورایی گوگل است. الگوریتم کبوتر گوگل، بر اساس موقعیت و لوکیشن شما، در دسترسی و سهولت به سوالات شما کمک می کند. گوگل برای اینکه نظارت بسیار خوبی بر امنیت فرهنگی داشته باشد از این الگوریتم استفاده می‌کند، این الگوریتم با هدف جریمه کردن افراد به ظاهر زدن یکی از کلمات کلیدی مستاجری مانند قمار و شرط بندی در محتوای خود استفاده می‌کنند تاکید دارد.

از این رو گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو، برای حل این مشکل الگوریتم‌هایی را طراحی کرد تا خواسته کاربر را درک و به آن پاسخ دهد. گوگل به تازگی یک مقاله تحقیقاتی منتشر کرده است که با موفقیت قادر به تطبیق پرس و جوهای جستجو با صفحات وب مرتبط فقط با استفاده از عبارات جستجوی کاربر و محتوای صفحات وب است. این الگوریتم، ممکن است در برخی موارد به‌طور مستقیم استفاده نشود یا به‌عنوان یکی از الگوریتم‌های گوگل در کنار دیگر الگوریتم‌ها به‌کار گرفته شود. به عنوان مثال، این یک نمونه از نحوه عملکرد یک الگوریتم “تطبیق عصبی” است. تلفظ درست این الگوریتم در فارسی، موبایل گدون است و در سال 2015 منتشر شده است. این الگوریتم فاکتور ریسپانسیو بودن و موبایل فرندلی بودن سایت ها را در رتبه بندی ارزیابی می کند و این را به عنوان یک امتیاز مثبت ارزیابی می کند.

از ابتدای آغاز قرن ۲۱ بود که استفاده از موبایل‌های هوشمند، کم‌کم بیشتر شد. اما مسئله این بود که وب‌سایت‌هایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنش‌گرا (Responsive) در توسعه‌ی وب، آنچنان وجود نداشت. گوگل هم نسبت به این ماجرا عکس‌العمل نشان داده و تلاش کرد تا وب‌سایت‌ها را مجبور کند تا به‌صورت Responsive طراحی شوند. الگوریتم کبوتر یک فرصت عالی برای کسب‌وکارهای محلی مانند رستوران، پاساژ، مغازه، کلینیک و غیره ایجاد کرده که با نمایش سایت شما به افراد محلی، نقش بزرگی در افزایش فروش بیزینس‌ها دارد. ۱-سایت‌هایی که فقط با این هدف ایجاد شده‌اند که به سایت‌های دیگر لینک‌ دهند.۲-سایت‌هایی که محتوای بسیار کوتاهی دارند.

سندباکس یا جعبه شنی، جایی است که بچه ها در آن بازی می کنند تا به چیزی آسیب نزنند. گوگل هم در سال 2004 الگوریتمی طراحی کرد که در این الگوریتم سایت هایی که تازه تاسیس بودند، به صورت کامل تحت نظارت گوگل قرار می گرفتند تا شایستگی خودشان را ثابت کنند. گوگل در این الگوریتم مراقب است تا سایت هایی که فعالیت اسپم دارند، وارد نتایج جستجو نشود. البته این الگوریتم هرگز توسط گوگل تایید رسمی نشده است، اما تجربه متخصصان وجود این الگوریتم را نشان می دهد. البته تاثیر این الگوریتم بر روی سایت هایی پزشکی، سلامت و مالی بیشتر است. هدفی که این الگوریتم داشت، این بود که سایت هایی به صورت بیش از اندازه از تبلیغات استفاده می کردند را مورد هدف قرار می داد.

این الگوریتم جدید گوگل یک الگوریتم یادگیری ماشین است که نتایج جستجو را فیلتر می‌کند تا بهترین جواب بر اساس سؤال کاربر در صفحه نتایج ظاهر شود. رنک برین از نظر اهمیت در جایگاه سومین الگوریتم بهینه‌سازی سایت قرار دارد. هدف از الگوریتم رنک برین، تشخیص نیت کاربران از جستجوی کلمات کلیدی در گوگل است تا نهایتا باعث شود که گوگل بهترین نتایج ممکن را به کاربر نمایش دهد. هدف الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل، دسته‌بندی مطالب سایت‌ها و کمک هر چه بیشتر به مخاطب در یافتن اطلاعات مدنظر است. روزانه حجم بسیار زیادی از اطلاعات در سایت‌های مختلف بارگذاری می‌شوند که این شبکه جهانی وب را به یک کتابخانه بی‌انتها تبدیل می‌کند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/