حلقه پیستون در بین سیلندر و پیستون قرار داراست و یکی از مهمترین قطعات خودرو به شمار می رود. همین جور پیستون ها عمده در موتورهای 2 زمانه با حجمی در میل لنگ استفاده می شوند که اهمیت توجه جریان هوا را به داخل سیلندر هدایت می کند تا از برون دمیدن موثر دود اطمینان حاصل شود. دارای نفوذ همین مواد شیمیایی به روغن، روغن ویسکوزیته، بضاعت خنک کردن و روغنکاری موتور را از دست می دهد. موتور دیزلی و اندک سرعت ممکن است که به جهت نگهداری از خود در برابر نیروهای جانبی پیستون به یک قطعه دیگر نیز نیاز داشته باشند. همین قطعه منجر بهبود عملکرد موتور وسیله نقلیه می شود. کارایی یک موتور احتراق داخلی به کارایی پیستون بستگی دارد. به این ترتیب محافظت و سرویس پیستون به جهت عملکرد درست موتور مضاعف مهم است. این آلیاژ در حرارت های بسیار حیاتی انبساط زیاد پاره ای میباشد و لذا از انبساط پیستون آلومینیومی پرهیز می کند . این قسمت از موتور احتراق داخلی حیاتی نصیب متحرک فلزی با رینگ پیستون می باشد. همین قطعه که انگشتی نیز نامیده می شود میلهای توخالی هست که به جهت برقراری رابطه پیستون اهمیت شاتون به کار میرود. پیستون: استوانه توخالی سربسته ای میباشد که نیروی احتراق را به وسیله شاتون به میل لنگ منتقل می‌کند . شاید نام پیستون را بسیار شنیده باشید که ولی قطعه ای با در به حرکت در آوردن اتومبیل هم هست. پیستون اتومبیل یک جسم استوانه ای شکل که یک سمت آن بسته و یک سمت آن باز می باشد که ارتفاع همین استوانه مقداری از قطر آن عمده می باشد.این قطعه که در سیلندر خوذرو در حال رفت و آمد هست سبب به چگالی سوخت و هوا در سیلندر خودرو می شود. براین اساس این موتورها معمولا از پیستون کراس هد به کارگیری می کنند. پیستون ها اکثر در موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی به کار گیری می شوند. روغن جاری کننده پیستون های کراس هد به ذرات دوده ناشی از احتراق آلوده نمی شود، در اثر حرارت زخم نمی بیند و می توان از تینر به کار گیری کرد. این رینگ ها در درون شیارهای پیستون قرار دارند و از خروج ترکیب سوخت و هوا از بالای محیط احتراق دوری می نمایند تا فرایند انفجار و حرکت پیستون به سهولت انجام شود. 2. پس از مکش، پیستون تراز تراکم (فشرده سازی) را انجام می دهد. در این مرحله، از نقطه مرگ پایین به سمت نقطه مرگ بالا حرکت می کند. همین حاشیه به منحرف نمودن ادغام سوخت محل ورود حول محیط احتراق کمک می کند. پیستون سبک وزن به کمتر اینرسی ناشی از تراکم رفت و برگشتی آن امداد می کند. حرکت رفت و برگشتی آن به ایجاد نیرو از مخلوط هوا و سوخت کمک می کند و چرخ اتومبیل را می چرخاند. حرکت خود را از طریق یک شاتون به میل لنگ منتقل می کند. در عاقبت فرآورده سوخت و احتراق به روغن منش پیدا می کند. همین صدا در نتیجه نوسان پیستون در سیلندر ایجاد می شود . در سرانجام این ساییدگی و فرسودگی به حدی ایراد ساز می شود که موتور انرژی زیادی را از دست می دهد. خلل دیگری که عبور گاز احتراق از رینگ به وجود می آورد، ورود همین گازها به محل اتصال میل لنگ می باشد. و وظیفه پیستون گرفتن نیروی انفجار در زمان انفجار ترکیب بنزین و هوا و منتقل کردن آن به شاتون می باشد، و شاتون هم این نیرو را به میلنگ موتور منتقل مینماید , چرا پیستون را بیضی صورت می سازند فرآورده پیستون موتورسیکلت به تعدادی استدلال از آلومینیوم میباشد،اول به جهت این که سبک باشد و دوم این که انتقال حرارت خیلی مهربانی را دارا میباشد. در مورد ها ریسکی، فقط دارای بدنه، حلقه و تاج میباشند که اهمیت ساخت دو اساس از لرزش پیستون در سوراخ پرهیز می کند. با رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا، مخلوط هوا و سوخت به طور کامل فشرده می شود. وظیفه دارای پیستون فشرده نمودن هوا یا ادغام هوا و سوخت در درون سیلندر و اخذ نیرو توسط مخلوط محترق شده است. روی پیستون موتور یک نماد و متن اصلی حروف انگلیسی IN وجود دارد, پیستون راد که به معنای ورودی است، و در زمان کارگزاری پیستون بر روی شاتون و سیلندر همین نماد می بایست به سمت محل ورود هوا و سوخت باشد،که همان سمت کاربراتور می باشد، پس آرم IN هنگام نصب پیستون بر بر روی شاتون باید به سمت کاربراتور موتورسیکلت باشد. خودروهایی که اساسی زمانبندی (تایمینگ) سوپاپ متغیر هستند، به جهت دوری از عکس العمل سوپاپ کلیدی تاج پیستون شیارهایی روی آن ساخت میکنند. چطور از پیستون و مشتقاتش نگهداری کنیم؟ پیستون ترانک متداول ترین جور پیستون به جهت موتورهای احتراق داخلی رفت و برگشتی است. پس باید بتواند این حرارت شدید را در اختیار گرفتن نماید اگرچه که موتورهای بسیار حاذق و قدرتمندی میباشند که حرارت زیاد زیادتری را ساخت می‌نمایند . به جهت افرادی که هر دسته نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین هدایت در مورد چگونگی به کارگیری از پیستون های چدنی ، شما احتمالا می توانید مهم ما در ورقه وب تماس بگیرید.

ایندکسر