درصورتیکه پیستون پهن یا این که قطر پهناور را کنار پیستون مهم قطر بسیار ناچیز قرار دهیم ( شاتون یک اندازه باشد ) , پیستون یکسری حلقه دارد شاهد همین خواهید بود که توان تولیدی زیاد زیادتر از اقتدار پیستون لاغر می باشد . نکته مهمی که حتماً می بایست به آن توجه نمایید و در عیبیابی فریزر نیز یک نکته با به حساب میآید این هست که به هیچ تیتر نباید رطوبت وارد دستگاه کمپرسور یا به عبارتی قلب سردخانه شود. نکتهای که در زمان عیبیابی یخچال فریزر به آن بایستی دقت نمایید این است که گاز مبرد از سمت کمپرسور حیاتی فشار بسیار دوچندان به سمت اپراتور دستگاه جهت دهی میشود. آن گاه از این که گاز تغییر‌و تحول صورت داد و از طرفی فشار آن نیز تا حد قابل توجهی کمتر یافت، وارد اپراتور دستگاه میشود و در آنجا خنک می گردد و بعد از آن به درون کابین یا محفظه داخلی سردخانه وارد میشود. فیلتر درایر به صورت عمودی روی محل ورود ساکشن یا مکنده کمپرسور کارگزاشتن میشود. زیرا محل ورود هوا و سوخت از سمت کاربراتور است، پس ورودی نیز از همان سمت است. در زمان بالا رفتن این قطعه، سوخت متراکم شده و پس از احتراق، به سمت ذیل حرکت می کند. روش کارایی قطعه فیلتر درایر در زمان عیبیابی یخچال فریزر مضاعف حیاتی است. پمپ 9 پیستون نقش زیاد مهمی را برای صاحبان خودرو آلات صنعتی و کشاورزی ایفا می کند. پمپ پیستونی هیدرولیک عموما در اشکال زیادی به مشتریان ارائه می گردد که از گونه های آن می قدرت به پمپ پیستونی هیدرولیک محوری، پمپ پیستونی هیدرولیک شعاعی یا پمپ رادیال و پمپ پیستونی فشار حاذق اشاره نمود و از جمله مارک های قابل ارائه می توان رکسروت، پارکر، ویکرز، توز جمهوری اسلامی ایران و Hawe را اسم برد. آنچه ذکر شد مربوط به تمامی ی انواع پمپ ها می باشد و پمپ پیستونی هیدرولیک هم از این مورد ها مستثنی اموزش حلقه پیستون موتورسیکلت نیست. ترموستاتها گونه های متفاوت و گوناگونی دارند که بسته به نوع و نوع یخچال و فریزر یکی از آنان در دستگاه استعمال میشود. گونه های پیستون اتومبیل ؟ نهایتا همین امر موجب حرکت رفت و برگشتی پیستون می گردد. همانطور که گفته شد همین قطعه مانع نفوذ آلودگی و رطوبت به درون کمپرسور میشود. زمانی که در حالا عیبیابی یخچال فریزر خود میباشید حتماً به این موضوع اعتنا نمایید که بروز مشکل در عملکرد یخچال فریزر می تواند به برهان رخنه رطوبت و یا این که ذرات رسوبزا به درون کمپرسور دستگاه باشد. به این ادله میباشد که بر روی کمپرسور از فیلتر خشککننده استفاده میشود. کلیه یخچالها و فریزرها حیاتی قطعهای به نام ترموستات هستند که امکان تهیه و تنظیم دما را دارد. پیستون فوق العاده داغ می شود و می بایست همین گرما را به طور موءثر دفع کند. زمانی که عضو غذای گرمی را در درون فریزر قرار می‌دهد و یا این که درب آن را گشوده و بسته میکنید، دمای باطن یخچال از موقعیت تعادل بیرون می شود و بایستی کمپرسور وارد عمل شود و دوباره دمای فریزر را به حد مناسب برساند. در همین شکل مجدد ترموستات وارد عمل میشود. گاز با فشار بسیار و در حالت مایع قبل از ورود به اپراتور دستگاه وارد لوله مویین میشود. لولههایی که در اپراتور یخچال تعبیه شدهاند در واقع سطوحی میباشند که گرما از طرز آنان انتقال مییابد. حرکت خود را از نحوه یک شاتون به میل لنگ منتقل می کند. غالبا محصول پیستونها از آلیاژ آلومینیوم و یا این که آلیاژ چدن هست که هر یک از همین جنسها مزایا و معایبی به همراه دارند؛ آلومینیوم، سبک بوده و ضریب انتقال حرارتی بالایی دارااست که همین جزو مزایای این قطعه محسوب میشود، البته قیمت بالای این محصول یکی از از معایب آن است. عمل اهمیت همین قطعه در دست گرفتن و رئیس میزان گازی مبرد است که بایستی به درون کندانسور توسط کمپرسور یخچال فریزر هدایت شود. به عبارت دیگر یکی از مواردی که می تواند کارایی فریزر را پایین تأثیر خود قرار دهد، شکافت رطوبت به باطن این قطعه و زخم دیدن قطعات دینامیکی سردخانه است. پس بایستی پیستونی به شدت پهن و بزرگ اساسی شاتونی مضاعف بلند داشته باشند تا بتوانند قدرت دوچندان زیادی را تولید نمایند . ارتفاع و همینطور قطر لوله مویین مضاعف اندک می باشد و احتمالا در نگاه نخستین معلوم نباشد. آن‌ها قطر زیاد تبارک و دو عملکردی داشتند. می بایست اعتنا فراوان به عمل آورد که چنانچه سر سیلندر تراش می رود زیرا گزیده ولو اندک از ضخامت آن ناچیز می وشد سبب ساز کم شدن محیط احتراق و بالا رفتن نسبت جرم موتور شده و می تواند مشکلات عدیده ای را در پی داشته باشد که یکی از از آن‌ها گرم شدن بیش از میزان موتور میباشد هر یک سری در این حالت شتاب موتور هم بالا می رود اما به مشکلات بعدی اش و خساراتی که ببار می آورد نمی ارزد .

ایندکسر