در مجموع می توان بـه همین واقعیت اشاره کرد کـه در حالا حاضر بحث تیونینگ وسایل نقلیه چهار چرخ بسیار گستردهتر از قبل جلوه می نماید و تغییرات بخشهاي متفاوتی از خودرو را در بر می گیرد. هم اکنون درصورتیکه در حین اجرای عملیات تیونینگ اتومبیل هیچ توجهی بـه تقویت سیستم ترمز خودروی خویش نداشته باشید، ممکن اسـت حساس مشکلات متمایز حین راندن تیونینگ ژاپن آن مواجه شوید. در واقعیت تمام خودروهای تولید شده به رخ حرفه ای و لوکس طراحی و تولید نمی شوند و خودروسازان، اتومبیل های ساده را برای به کار گیری معمول روزمره و به جهت سایر سلیقه های عام معمولی ایجاد می نمایند که برخی از اشخاص علاقه مند به خودرو تمایل دارا هستند که خودروی خویش را از آن چیزی که هست، عمده افزایش داده و بخش فنی و موتور آن را نیز تقویت کنند. دراین روش، تمامی یاری فنرها، اهمیت امداد فنر هاي اسپرت، تهیه و تنظیم شونده و یا هیدروپنوماتیک ردوبدل می گردند و طول اتومبیل کمتر داده می شود. نیسان Skyline GT-R R34، چهارمین نسل این اتومبیل محسوب می شد و اهمیت دو پیشرانهی 6 سیلندر خطی تویین توربو شارژ دارای حجم 2.6 لیتر و 2.8 لیتر به مشتریان معرفی شد. پیشرانهی 6 سیلندر خطی تنفس طبیعی آن میتوانست به حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت رسد و توان 173 اسب بخار را ایجاد کند. پیشرانهی تخت تویوتا GR86، یک توازن خوشگل از قدرت و تعادل را به وجود آورده و لذت دریفت وصف ناپذیری دارد. پیشرانهی تنفس طبیعی 4 سیلندر آن حیاتی حجم 2.4 لیتر شاید خیلی پر سرعت نباشد اما موضوع اینجاست که همین اتومبیل از ابتدا هم قرار نبود به جهت عاشقان تیونینگ فا سرعت طراحی شود. به همین ترتیب دعوا نگهداری ایمنی خودرو و سرنشینان آن در حین عملیات تیونینگ بـه شکل جدیتری بوسیله مهندسان کاربلد دنبال شد. در بعضا خودروها که جلوپنجرهشان ریز می باشد و یا رنگ جلوپنجره حساس بقیه قسمتها همخوانی ندارد، میتوان اهمیت تعویض نوع و یا رنگ آن تغییری در ظاهر ماشین ساخت کرد.

ایندکسر