طراحی دکوراسیون اداری در عملکرد کارکنان تاثیرات فراوانی دارد. دکوراسیون اداری و اجرای آن به سبک های مختلف می تواند مفاهیم و شخصیت برند شما را برساند.

طراحی داخلی اداری و نکات مهم در دکوراسیون اداری

 

طراحی و دیزاین کردن دکوراسیون های اداری و محیط کار می تواند به راندمان کاری و تک تک افراد و کارکنان یک محیط کاری کمک نماید. استفاده از وسایل و لوازم مناسب در کنار طراحی اداری درست و کامل و رنگ بندی صحیح می تواند این امر را محقق سازد.

طراحی دکوراسیون اداری

شاید بتوان گفت که طراحی داخلی ساختمان اداری نیاز به تخصص و مهارت و دقت بیشتری نسبت به طراحی یک فضای ساده و یا یک محیط مسکونی دارد. دلیل این امر نیز مطابق بودن طراحی منزل و محیط های مسکونی با مد های روز و سلیقه مشتریان می باشد اما در طراحی فضای اداری باید محیط را به گونه ای طراحی نمود تا بتوان تقابل و همچنین همکاری، نظم و دیسیپلین با زیبایی و کارآمدی را در کنار هم داشت. منافع شرکت و محیط اداری در جایگاه اول و زیبایی و راحتی در جایگاه دوم اهمیت زیادی در زمینه طراحی محیط اداری دارد. افزایش رضایت کارکنان و کارمندان یک محیط کاری می تواند رضایت کلی شغلی و دلچسب بودن محیط را برای افراد و کارکنان بیشتر کند. در عین حال باید به کارآمدی طراحی خود برای یک محیط اداری توجه کامل داشت.

 

عوامل موثر در طراحی داخلی فضای اداری

نوع و تکنیک های معماری که در یک فضا از آنها استفاده می شود در نحوه کارکرد و استفاده از فضا و کلیات و انرژی فضا تاثیرات بسیار زیادی دارد. دکوراسیون داخلی اداری و طراحی دفتر اداری در مرور زمان و در دوره های مختلف تغییراتی داشته است تا به شکل امروزی خود در آمده. توانمندی ها و استفاده از رنگ ها و المان های مختلف در سال های گذشته با تغییراتی روبرو شده است و استفاده از طرح های ساده و بی روح منسوخ شده اند.

معماری تحت عنوان یک هنر می تواند با راهکارها و با انرژی های مختلفی به سمت هر بیننده حرکت کرده و تاثيرات خود را بگذارد. برای مثال می توان برای نشان دادن کلاس کاری و نشان دادن جوی متعهد و مقید و قدرتمند، از رنگ های طوسی و یا قهوه ای استفاده نمود.

برای نشان دادن خلاقیت و سرعت عمل و توجه به مشتری می توان از رنگ های سبز و یا زرد استفاده کرد و برای نشان دادن یک محیط کلاسیک، می توان از رنگ های آبی و یا سفید استفاده کرد. این فضا ها با توجه به ابعاد روانشناسی و رنگ شناسی، می توانند یک اتاق ساده را به طور کامل دگرگون سازند.

نکات مهم در دکوراسیون اداری

در دکوراسیون اداری و در دکوراسیون اتاق کار اداری، استفاده از رنگ ها و وسایل مختلف می تواند در نحوه دیده شدن فضا و یا انرژی آن و نشان دادن شخصیت کاری برند شما تاثیرگذار باشد. استفاده از متریال ها و اجناسی با جنس های سرد تر و خشک تر مانند چوب و یا فلز در کنار رنگ های مشکی و  تیره می تواند نشان دهنده محیطی جدی و مقید و کار بلد و رسمی باشد.

استفاده از رنگ بندی  هایی با کنتراست و تضاد بالا نیز می تواند برخورد های هیجانی را به شما و برند شما اضافه نماید. به طور کلی به جز مبحث استفاده از طرح هایی مناسب باید به استفاده از وسایل با جنس ها و کارکرد های مناسب نیز برای طراحی دکوراسیون اتاق اداری توجه شود تا طراحی دفتر اداری به بهترین شکل بهترین بازخورد را در کار شما ایجاد نماید.

 

بخش های مهم در دکوراسیون دفتر اداری

 توجه داشتن به دکوراسیون اداری و رنگ بندی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد اما توجه به دکوراسیون اداری و استفاده از وسایل ارگونومیک و استاندارد در کار ها در کنار این موارد موجب کمتر شدن خستگی و افزایش میزان راندمان کاری و تغییرات عمده در امر برخورد و استفاده از خلاقیت افراد در محیط کار می شود. مسئله حائز اهمیت بعدی استفاده از رنگ بندی ها و گل و گیاهان برای بالا بردن انرژی در محیط های کاری و اداری می باشد. استفاده از گل ها و گیاهان می تواند محیط را تغییر داده و سرزنده تر از قبل کند و رضایت افراد از شغل خود را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد.

پارتیشن و بخش بندی صحیح و تقسیمات درست در محیط کاری نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. با توجه به این مورد که در بعضی از فضا ها اکثر کارکنان اتاق های شخصی و محیط کاری خود را دارند و در بعضی از محیط های کاری افراد فقط از پارتیشن برای تقسیمات فضا استفاده می نمایند. بخش بندی و استفاده درست از فضا در این مقوله و در این بحث نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

 

ایندکسر